Trening RSA Biofeedback

trening rsa biofeedback, trening oddechowy, redukcja stresu, rsa biofeedback, centrum wspomagania i terapii rodziny, poznań

Ten innowacyjny trening oddechowy redukuje stres, wspomaga odchudzanie, przygotowuje do porodu i wiele innych

CO TO JEST WSKAŹNIK RSA

Jeżeli temperatura ciała, ciśnienie tętnicze, ilość cukru we krwi, tlenu, dwutlenku węgla itd. jest poniżej bądź powyżej normy, to mówimy o zaburzeniu mechanizmów utrzymania homeostazy (równowagi), czyli o zachorowaniu. W tym przypadku wskaźnik RSA jest obniżony.
Regulacja oddechu z pracą serca pozwala na nieinwazyjne polepszenie stanu zdrowia, wzmacnia kondycję oraz stabilizuje stan emocjonalny.

NA CZYM POLEGA RSA BIOFEEDBACK

Sedno metody sprowadza się do wyćwiczenia przez pacjenta przeponowo-relaksacyjnego typu oddychania z wykorzystaniem, jako sygnału sprzężenia zwrotnego, zmian parametrów RSA (Respiratory Sinus Arrythmia).
Sens oddychania przeponowo-relaksacyjnego polega na tym, aby człowiek w jak najlepszy sposób wykorzystał swój układ oddechowy razem z układem krążenia i nauczył się synchronizować w sposób świadomy ich pracę, a zatem utrzymać homeodynamikę.

CO MOŻNA WYTRENOWAĆ?

Dzięki własnemu wysiłkowi osoba trenująca może samodzielnie:

• zmieniać parametry fizjologiczne,
• radzić sobie w sytuacjach stresowych,
• optymalizować swoją pracę,
• skutecznie zregenerować się, nie sięgając po „środki wspomagające” niszczące nasz organizm.

JAK WYGLĄDA TRENING RSA ?

Trening odbywa się za pomocą aparatu biofeedback (głowicy), który rejestruje elektryczną aktywność serca (EKG) i specjalnego oprogramowania, które zostało opracowane według terapeutyczno-edukacyjnej metody znanego fizjologa Aleksandra Smetankina.

KORZYŚCI:
Możemy:
• ocenić stan zaburzonych funkcji wegetatywnych,
• skorygować stan zaburzonych funkcji wegetatywnych,
• skutecznie zrelaksować się,
• wyciszyć i opanować silne emocje,
• świadomie kontrolować oddech i bicie serca,
• poprawić równowagę podstawowych procesów nerwowych,
• pobudzić funkcje obronne (odporność),
• aktywować kanały sensoryczne związane z przyswajaniem informacji (łatwiej się uczysz),
• osłabić hiperaktywność i przeciążenie organizmu.

POMOCNY ZARÓWNO DLA DZIECI I DOROSŁYCH

DLA DZIECI:
• w celu poprawy szybkości zapamiętywania, uczenia się i przypominania materiału , również w zakresie języków obcych;

• w celu przygotowania do uzyskania lepszych wyników sportowych;

• w celu przygotowania do uzyskania lepszych wyników przez uczniów szkół muzycznych;

•przy zaburzeniach uwagi, koncentracji;

•przy nadpobudliwości psychoruchowej, agresji (zespoły ADHD, ADD);

•przy problemach szkolnych (gorsze wyniki w nauce, dysleksja, dysgrafia itp);

•w autyzmie;

•przy przewlekłych bólach głowy i migrenach, zaburzeniach snu, przy zespole chronicznego zmęczenia;

•przy stanach lękowych, natręctwach, tikach, depresji;

•przy zaburzeniach przyjmowania pokarmów (bulimia , anoreksja);

•przy tremie, napięciu wewnętrznym, obniżonej samoocenie

DLA DOROSŁYCH:
• dla osób, których praca wiąże się z nadmiernym stresem, dużą odpowiedzialnością, koniecznością podejmowania szybkich decyzji (biznesmeni, piloci, maklerzy, kontrolerzy ruchu, policjanci);

• dla osób pracujących twórczo (artyści, dziennikarze);

• dla osób uprawiających sport wyczynowo;

• przy przewlekłych bólach głowy i migrenach, zaburzeniach snu, przy zespole chronicznego zmęczenia;

• przy stanach lękowych, natręctwach, tikach, depresji;

• przy zaburzeniach przyjmowania pokarmów (bulimia , anoreksja);

• przy tremie, napięciu wewnętrznym, obniżonej samoocenie;

PRZYGOTOWANIE DO PORODU:

Prawidłowy i wytrenowany oddech przeponowo-relaksacyjny z maksymalnym RSA pomaga:
• zharmonizować procesy zdrowotne matki i dziecka w okresie ciąży;
• obniżyć lęk i stres przed porodem;
• nauczyć się adekwatnie zachowywać w czasie porodu;
• przy skurczach zmniejszyć ból, prowadzić profilaktykę hipoksji (niedotlenienia)dziecka.
• przy parciu obniżyć ryzyko urazów porodowych, asfiksji dziecka;
• po porodzie – w szybkiej regeneracji;
• w wydłużeniu okresu karmienia piersią.

POZYTYWNE SKUTKI RSA BIOFEEDBACK NA PODSTAWIE DOŚWIADCZENIA PRACY TRENERA
1. Pacjentki, które korzystały z treningów podczas ciąży, zgłaszały, że poród fizjologiczny odbył się w spokoju, był krótki a im było łatwo współpracować (prawidłowy oddech).
2. Dzieci przychodzące z problemami nadpobudliwości, wyciszyły się.
3. Dzieci z autyzmem (niemówiące), zaczęły wymawiać pierwsze słowa.
4. Osoby dotknięte wypaleniem zawodowym zaczęły radzić sobie ze stresem.
5. Osoby w trudnej sytuacji życiowej (w głębokim stresie) lepiej radzą sobie w życiu codziennym.
6. Osoby z wadami wzroku zaobserwowały, że metoda wspiera polepszenie widzenia.
7. Osoby mające tremę w pracy wymagającej odwagi (muzycy, aktorzy) zauważyli, że potrafią lepiej sobie radzić z tą tremą.
8. U pacjentów z astmą polepszyły się wyniki badań.